Urząd Miejski w Janowie Lubelskim zajmuje się sprawami publicznymi o znaczeniu lokalnym oraz zadaniami zleconymi z zakresu administracji rządowej. Budynek Urzędu mieści się przy ulicy Jana Zamoyskiego 59 w Janowie Lubelskim.
Władze Urzędu
Urzędem kieruje Burmistrz - Krzysztof Adam Kołtyś. Współpracuje on z Zastępcą Burmistrza i Sekretarzem, Skarbnikiem oraz pracownikami Urzędu.
Referaty Urzędu i ich zadania
Urząd Miasta Janowa Lubelskiego składa się z dziewięciu referatów, każdy z nich zajmuje się innymi zadaniami:
Referat Planowania i Realizacji Inwestycji:
planowanie i realizacja inwestycji i remontów,
nadzór inwestorski nad realizacją inwestycji i remontów,
sporządzanie informacji i sprawozdań z realizacji rzeczowo-finansowej inwestycji,
zamówienia publiczne.
Referat Organizacyjno – Administracyjny:
Zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu,
Zapewnienie sprawnego kierowania i nadzoru nad referatami Urzędu,
Prowadzenie spraw kadrowych pracowników,
Organizacja naboru do pracy, szkolenia pracowników, prowadzenie akt osobowych,
Obsługa biurowa i sekretarska Burmistrza, Zastępcy Burmistrza i Sekretarza Gminy,
Obsługa klientów w zakresie działalności gospodarczej,
Referat Architektury i Nieruchomości:
wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego,
wydawanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
wydawanie zaświadczeń, opinii i informacji z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
ustalanie numeracji porządkowej nieruchomości,
rozgraniczenia i podziały gruntów,
sprzedaż i nabywanie gruntów,
Referat Budżetowo – Podatkowy:
Prowadzenie spraw związanych z planowaniem i realizacją budżetu,
Ustalanie wymiaru podatków,
Nadzór nad finansami gminy,
Obsługa Kasy Urzędu Miejskiego,
Egzekucja należności za odpady komunalne,
Obsługa finansowo-księgowa gminy.
Referat Promocji i Rozwoju:
Promocja gminy w kraju i za granicą, w tym opracowanie materiałów promocyjnych,
Prowadzenie strony internetowej Urzędu, profilu Gminy w mediach i na portalach społecznościowych,
Obsługa inwestora,
Obsługa informatyczna Urzędu,
Organizacja uroczystości i imprez promocyjnych,
Obsługa Młodzieżowej Rady Miejskiej,
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej:
Prowadzenie prac z zakresu utrzymania stanu dróg, ulic i placów,
Realizacja zadań z zakresu gospodarki odpadami,
Wydawanie zezwoleń na usuniecie drzew/krzewów,
Prowadzenie spraw wynikających z ustawy prawo ochrony środowiska, w tym wydawanie decyzji środowiskowych,
Oświetlenie dróg, ulic i placów na terenie miasta i gminy,
Utrzymanie grobów i cmentarzy wojennych,
Realizacja zadań związanych z zapobieganiem bezdomności na zwierząt.
Referat Spraw Społecznych i Obywatelskich:
Realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności,
i dowodach osobistych: zameldowania, wymeldowania, wydawanie dowodów osobistych,
Organizacja i przeprowadzanie wyborów samorządowych, do Sejmu i Senatu, Prezydenta RP,
Prowadzenie Archiwum Zakładowego,
Realizacja zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
Obsługa Rady Miejskiej,
Organizacja zbiórek publicznych i imprez masowych.
Referat Zarządzania Kryzysowego i Logistyki:
Zajęcie pasa drogowego,
Sprawy z zakresu bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego,
Sprawy z zakresu obronności i obrony cywilnej,
Realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony,
Sprawy z zakresu mieszkalnictwa socjalnego i komunalnego oraz najmu lokali użytkowych,
Wydawanie zezwoleń na korzystanie z dworca autobusowego.
Urząd Stanu Cywilnego:
Sporządzanie aktów urodzenia, małżeństwa i zgonów w rejestrze stanu cywilnego,
Wydawanie odpisów z rejestru stanu cywilnego,
Zmiana imienia i nazwiska,
Tworzenie elektronicznej bazy danych aktów stanu cywilnego.
W Urzędzie Miejskim zatrudniony jest także:
Inspektor ds. ochrony danych:
Informowanie administratorów danych oraz pracowników
o obowiązkach związanych z ochroną danych,
Monitorowanie procesów przetwarzania danych,
Przeprowadzanie audytów z zakresu Polityki Bezpieczeństwa Informacji i RODO,
Nadzór nad przestrzeganiem procedur w zakresie ochrony danych,
Prowadzenie dokumentacji z zakresu danych osobowych na stanowisku.
Radca Prawny:
Obsługa prawna Urzędu.
Godziny otwarcia Urzędu:
Poniedziałek, środa i piątek 7.30 – 15.30
Wtorek 7.30 – 16.00
Piątek 7.30 -15.00
Kontakt z Urzędem Miasta
Z pracownikami Urzędu Miejskiego możesz skontaktować się poprzez:
Osobistą wizytę w budynku Urzędu.
Wysyłając wiadomość na adres Urzędu – ul. Jana Zamoyskiego 59,
23-300 Janów Lubelski.
Dzwoniąc pod numer telefonu sekretariatu: +48 15 87 24 330 lub pod numery pracowników (numery dostępne pod linkiem: https://www.janowlubelski.pl/kontakt/)