W bieżącym roku szkolnym nasze przedszkole realizowało projekt gminny „Muzyka, ruch i taniec”. Głównym celem projektu było prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie przeciwdziałania problemom alkoholowym i narkomanii wśród dzieci i młodzieży. Taniec, śpiew, ruch przy muzyce pozwalają dzieciom prawidłowo się rozwijać, a najważniejsze, że mogą uczyć się przez zabawę. Dzieci w wieku przedszkolnym chętnie uczestniczą we wszelkiego rodzaju zabawach. Wykorzystując taniec, zabawy ruchowe przy muzyce, kształtowaliśmy u dzieci poczucie rytmu, prawidłową postawę ciała oraz zapewnialiśmy radość ze wspólnej zabawy. Dzięki pozyskanym funduszom zakupiono do przedszkola różne rekwizyty, które zostały wykorzystane w pracy z dziećmi. Zajęcia odbywały się co dwa tygodnie, podczas których przedszkolaki w sposób ciekawy i atrakcyjny spędzały czas w przedszkolu. W ramach zajęć poznały szereg zabaw ruchowych przy muzyce, tańce ludowe oraz nowoczesne. Rodzice zaprezentowali dzieciom swoje umiejętności taneczne zachęcając je do wspólnej zabawy. Odbyły się spotkania z psychologiem i pedagogiem szkolnym. Przeprowadzone zajęcia pokazały jak pozbyć się stresu, strachu w różnych sytuacjach. Przedszkolaki nauW bieżącym roku szkolnym nasze przedszkole realizowało projekt gminny „Muzyka, ruch i taniec”. Głównym celem projektu było prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie przeciwdziałania problemom alkoholowym i narkomanii wśród dzieci i młodzieży.
Taniec, śpiew, ruch przy muzyce to wspaniały sposób na rozwój dziecka w wielu aspektach.Dzieci w wieku przedszkolnym chętnie uczestniczą we wszelkiego rodzaju zabawach. Wykorzystując taniec, zabawy ruchowe przy muzyce, kształtowaliśmy u dzieci poczucie rytmu, prawidłową postawę ciała oraz zapewnialiśmy radość ze wspólnej zabawy. Dzięki pozyskanym funduszom zakupiono do przedszkola różne rekwizyty, które zostały wykorzystane w pracy z dziećmi. Zajęcia odbywały się co dwa tygodnie, podczas których przedszkolaki w sposób ciekawy i aktywny spędzały czas w przedszkolu. Na zajęciachdzieci poznały wiele zabaw ruchowych przy muzyce, tańce ludowe oraz nowoczesne. Rodzice zaprezentowali dzieciom swoje umiejętności taneczne zachęcając je do wspólnej zabawy. Odbyły się spotkania z psychologiem i pedagogiem szkolnym. Przeprowadzone zajęcia pokazały jak pozbyć się stresu, strachu w różnych sytuacjach. Przedszkolaki nauczyły się jak dokonywać właściwych wyborów i co szkodzi ich zdrowiu. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia przeprowadzone w salce do zajęć integracji sensorycznej pod okiem terapeuty p. M. Sadeckiej. Dzieci korzystały z różnych sprzętów pokonując strach, niepewność, lęk. Miłą niespodzianką dla dzieci był taniec „Belgijka” w wykonaniu uczennic z klasy czwartej. Na zakończenie projektu wszyscy uczestnicyotrzymali słodkie upominki.
Mamy nadzieję, że realizacja projektu nie tylko pozwoliła uatrakcyjnić pobyt dzieciom w przedszkolu, ale dostarczyła dzieciom wiele nowych przeżyć i zwykłej dziecięcej radości.
koordynator projektu: Joanna Jarosz
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Janowie Lubelskim